هدف از تشکیل شرکتهای پرداخت الکترونیکی، توسعه و مدیریت خدمات الکترونیکی ایمن با رویکردی جدید مطابق با استانداردهای جهانی است. با توجه به اهمیتی که فناوری اطلاعات در تسهیل سبک زندگی دارد، خدماتی که شرکتهای ارائهدهنده پرداخت الکترونیک فراهم میکنند، به موضوعی فراگیر و مهم تبدیلشده و جزء اساسی برای توسعه هر کشور است بهطوریکه آمار بانک مرکزی نشان میدهد، 80 درصد پرداختها بهصورت الکترونیکی انجام میشوند و کشورهای پیشرو در ارائه خدمات بانکداری دیجیتالی در آینده نزدیک به جوامعی بدون پول نقد در دنیا تبدیل میشوند که با استفاده از خدمات بانکی آنها، مراجعه حضوری به شعب به صفر رسد. از طرفی امروزه مسائلی همچون وضعیت اقتصادی کشور و نوسانات نرخ ارز، مشکلاتی در واردات محصولات و عرضه راهکارهای نرمافزاری ایجاد کرده است و درنتیجه کسبوکارها مستلزم هستند تا بیشازپیش نسبت به ارائه محصولاتی فعالیت کنند که علاوه بر آنکه دقیقه متناسب با نیاز مشتری است از قیمت مناسب، کیفیت مطلوب و عملکرد منحصربهفرد برخوردار باشند.
در این شرایط شرکتهایی موفق خواهند شد که بتوانند این تهدیدها را به فرصت تبدیل کنند بهطوریکه افزایش هزینه تجهیزات را از طریق تمایز، کاهش هزینههای تولید و مصرف جبران کنند و با بهبود خدمات پرداخت الکترونیک با کاهش هزینههای منابع انسانی بهجای عملیات حضوری، فیش و رسید الکترونیکی بهجای مصرف کاغذ، دسترسی به خدمات بدون حضور مشتری و مواردی از این دسته در حذف موانع، مفید واقع شوند و در مقابل تقاضای رو به رشد بهصورت صحیح عمل کنند. پیشبینی میشود در آینده مشتریان به پرداختهای موبایلی آسانتر روی آورده و تمایل دارند تا مبادلات مالی و خریدهای خود را در کمترین زمان انجام دهند. بهطوریکه با استفاده از یک بستر جامع حتی بدون نیاز به همراه داشتن کارتبانکی، هزینه سوخت در پمپبنزین، هزینه غذا در رستوران و هزینه کرایه در تاکسی را پرداخت کنند. رایانپارسی با ایجاد راهکارهای خلاق به مشتریان خود این امکان را میدهد تا علاوه بر بهرهگیری از خدمات ویژه و نوین، در هر زمان پاسخگوی نیازهای جامعه باشد و روزبهروز بر دستاوردهای خود بیفزایند.